[REQUEST] Flight Lieutenant Charles W. WEST was a British Navigator. In April 1944 he was assigned to the 52nd TCW HQ as Liaison Navigational Officer and stayed in the 52nd TCW HQ until the end of the war. Some years ago I saw, in the same time than Cédric, a thread on a French forum where a guy asked questions about Flight Lieutenant WEST and showed pages scanned from his log books. Fortunately we saved these pages on our computers.... Because this British Navigator flew with Gruesome, C-53D #42-68810 during WWII. Now, I am trying to find the actual owner of these log books (which exist because we have seen them), to contact him and ask him to scan all the pages (from april to October or November 1944) where the serial of "Gruesome" appear. I know that it will be a long or perhaps a never ending search but it worth try to search. If you have information about this Flight Lieutenant please contact me. Also if you can share this request with your contacts, on your page and everywhere it will be helpfull. Thank you in advance ------ [REQUETE] Le Flight Lieutenant Charles W. WEST était un navigateur britannique. En avril 1944, il est affecté au QG du 52nd TCW en tant qu'officier de liaison de navigation et reste au QG du 52nd TCW jusqu'à la fin de la guerre. Il y a quelques années j'ai vu, en même temps que Cédric, un fil sur un forum français où un type posait des questions sur le Flight Lieutenant WEST et montrait des pages scannées de ses carnets de vol. Heureusement, nous avons enregistré ces pages sur nos ordinateurs.... Parce que ce navigateur britannique a volé avec "Gruesome" C-53D #42-68810, pendant la Seconde Guerre mondiale. Maintenant, j'essaye de trouver le véritable propriétaire de ces carnets de vol (qui existent parce que nous les avons vus), de le contacter et de lui demander de scanner toutes les pages (d'avril à octobre ou novembre 1944) où apparaît le numéro de série de "Gruesome" . Je sais que ce sera une recherche longue ou peut-être sans fin, mais cela vaut la peine d'essayer de chercher. Si vous avez des informations sur ce Flight Lieutenant s'il vous plaît contactez-moi. Aussi si vous pouvez partager cette demande avec vos contacts, sur votre page et partout cela sera utile. Merci d'avance.
|